Digitaalinen markkinointi liiketoiminnassa
Mitä on digitaalinen markkinointi?
Digitaalinen markkinointi, toisin sanoen digimarkkinointi on yrityksen markkinoinnin osa-alue, joka pitää sisällään kaikkea sähköistä markkinoinnin sisältöä. Digimarkkinoinnin menetelmiä ovat esimerkiksi sosiaalinen media, hakusanamainonta ja hakukoneoptimointi.
Digimarkkinointi perustuu yrityksen liiketoiminnallisiin tavoitteisiin ja nykypäivänä digitaalisen markkinoinnin tulisikin olla osana jokaisen verkossa toimivan yrityksen markkinointisuunnitelmaa. Digimarkkinoinnin tavoitteena on lisätä houkuttelevuutta, tavoittaa kohderyhmä ja tuoda yrityksen tärkeimmät viestit kohderyhmän tietoisuuteen. Digimarkkinoinnin avulla yritykset voivat tarkasti kohdentaa markkinointia tietylle kohderyhmälle ja oppia ymmärtämään kohderyhmää paremmin. Tulokset ovat tarkasti mitattavissa ja mainonta on interaktiivisempaa.Digitaalisen markkinoinnin menetelmiä
Yrityksiä on useita erilaisia ja niin myös on digimarkkinoinnin
menetelmiäkin, joita internetin räjähdysmäinen kasvu on tuonut mukanaan. Yhdelle
yritykselle tehokkain menetelmä potentiaalisten asiakkaiden hankintaan voi olla
esimerkiksi Instagram-markkinointi, kun taas toiselle yritykselle hakusanamainonta
on ylivoimaisesti tehokkain menetelmä tavoittaa se oma kohderyhmä.
- verkkosivustot
- sosiaalinen media
- mobiilimarkkinointi
- sisältömarkkinointi
- uudelleenmarkkinointi (remarketing)
- sähköpostimarkkinointi
- hakusanamainonta
- ja hakukoneoptimointi (SEO).
Lähteet
https://www.digimarkkinointi.fi/blogi/digitaalinen-markkinointi-kaikkien-kaveri
https://digitaalinenmarkkinointi.info/
https://www.preoni.fi/blogikirjoitus/mita-on-digitaalinen-markkinointi/
https://fi.wikipedia.org/wiki/Digitaalinen_markkinointi
Kuva: https://pixabay.com/fi/
Kommentit
Lähetä kommentti